اخبار فارس من فارس TV فارس پلاس افکار سنجی زندگی

ارتباط افسردگی و دمای بدن چیست؟

تحقیق جدید دانشمندان روی داوطلبان 106 کشور نشان داد که افراد با سطوح بالاتری از شدت علائم افسردگی، دمای بدن بالاتری دارند.

سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱

منشأ توفان‌های گردوغبار غرب ایران شناسایی شد

پژوهش محققان دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران نشان می‌دهد ساحل دریاچه ثرثار عراق در سال‌های اخیر بزرگ‌ترین منشأ گردوغبار در غرب ایران بوده است.

شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

پاسخ فلاسفه ایرانی به فلاسفه غربی: تعدادی روشنفکرنمای خودباخته وجدان خود را با مشتی دلار سودا کرده‌اند

جمعی از فلاسفه مسلمان با صدور بیانیه‌ای نسبت به حمایت چندتن از فلاسفه غربی از اسرائیل واکنش نشان دادند و تاکید کردند: شوربختانه شاهدیم که تعدادی روشنفکرنمای خودباخته که وجدان انسانی خود را با مشتی دلار سودا کرده‌اند، خود را در پیشگاه انسان‌های آزاده مفتضح کرده،‌ با ژست حقوق بشری به طرفداری از ظالمان خون‌خوار بیانیه می‌دهند.

چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

نحوه پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس تغییر کرد

آئین‌نامه جدید نحوه پذیرش دانشجوی دوره دکتری عمومی پزشکی از مقطع کارشناسی در شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی به تصویب رسید.<br/><br/>

شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

سرایت هیجانی در فضای مجازی

هیجان‌های مجازی، ارتباطات باواسطه‌ای است که تحت تأثیر حالات هیجانی افراد قرار دارند و به ‌نوبه خود ممکن است منجر به فراخوانی یا تعدیل حالات هیجانی افراد در شبکه‌ها و درنتیجه تغییر حالت جامعه الکترونیکی به‌عنوان یک کل، شود.<br/>

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

تمام تلاشم این است تا پرچم ایران را در مباحث علمی بالا نگه دارم

علیرضا چوبینه، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که در زمینه ارگونومی فعالیت های بسیاری داشته و تمام تلاش خود را می‌کند تا پرچم و نام ایران را در مباحث علمی دنیا زنده نگه دارد.

سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸

آزمون های کارشناسی ارشد روانشناسی

روانشناسی یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در مقطع فوق لیسانس است. از این رو رقابت تنگاتنگی برای قبولی در گرایش های مختلف این رشته وجود دارد؛ بنابراین، برای اطمینان از قبول شدن در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی، باید منابع آن را به خوبی بشناسید.

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

تحقیقات پیشرفته علمی چگونه در زندگی روزمره قابل‌ فهم می‌شود؟

تغییرات دنیای علم و خبرهای جدید علمی را باید بتوان با زبانی ساده به جامعه توضیح داد؛ برای اینکه این یافته‌ها در زندگی روزمره قابل درک باشد. برای این کار یک سبک حرفه‌ای اطلاع‌رسانی وجود دارد.

يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳

تبیین نقش ثمر بخش بودن فعالیتها در معنای زندگی (آخرت)- بخش سوم و پایانی

حقیقی ترین معنای زندگی در انجام عمل صالح توسط فرد و ایمان به خداوند و باور به معاد است. حمیدرضا آیت اللهی

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

میز دانشجو| مقاله ISI آی اس آی چیست؟

میز دانشجو در این قسمت به مقالات آی اس آی (ISI) و مراحل ارزیابی و شاخص‌های فوری و ضریب تاثیر مقاله (ISI)می‌پردازد.

چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

نگاهی به دیدگاه های اصلی معنای زندگی- بخش اول

پاسخ به پرسش از معنای زندگی دغدغه بسیاری فیلسوفان و اندیشمندان بوده است. برخی همچون نیچه، شوپنهاور و سارتر معنایی برای زندگی قائل نبوده اند. ولی بسیاری دیگر سعی کرده اند به این پرسش پاسخهای متفاوتی بدهند و با استدلال نشان دهند دیدگاه آنها می تواند بهتر معنای زندگی را تبیین کند. حمیدرضا آیت اللهی

چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

کدام دانشگاه ایرانی رکورددار بهبود جایگاه جهانی دانشگاه‌های آسیایی شد؟

بر اساس نتایج رتبه‌بندی تایمز دانشگاه‌های آسیایی سال ۲۰۲۳، رتبه دانشگاه تهران در یک سال اخیر بیش از ۹۰ پله نسبت به سال قبل میلادی بهبود پیدا کرده است.

شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸