اخبار فارس من فارس TV فارس پلاس افکار سنجی زندگی

فارس من| دبیر کمیسیون انرژی مجلس: خودروهای حامل سوخت قاچاق توقیف می‌شوند نه جریمه

دبیر اول کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به « لزوم اعمال جریمه سنگین برای قاچاقچیان سوخت »، گفت: طبق قانون خودرویی که قاچاق حمل می‌کند جریمه نمی‌شود این خودروها کامل به پارکینگ منتقل و توقیف می‌شوند.

چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰

برگزاری نمایشگاه آثار و اسناد مرتبط با دکتر اسلامی ندوشن در نیشابور

تعداد ۸۸ تصویر از طرح جلد کتاب‌های استاد اسلامی ندوشن و تعدادی از اسناد مرتبط با وی، همزمان با آیین تشییع و خاکسپاریش در نیشابور در معرض دید عموم قرار گرفت.

شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰

پرونده ویژه| صدای سُم «اسب اصیل ترکمن» از خراسان‌شمالی می‌آید!

خراسان‌شمالی یکی از استان‌هایی است که باتوجه‌به وجود نزدیک به ۲ هزار سر اسب اصیل ترکمن، می‌توان از این استان به‌عنوان مهد و پایتخت اسب اصیل ترکمن نام برد که همین ظرفیت می‌تواند سرآغازی بر رونق اقتصادی و گردشگری خراسان‌شمالی باشد.

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

چرا زمین بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد محل مناسبی برای ساخت بیمارستان مادر و کودک است؟

موضوع جانمایی بیمارستان مادر و کودک بجنورد، مبحثی است که در کنار اهمال‌کاری برخی ادارات و اشخاص مانند راه و شهرسازی و معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی، به مطلبی تبدیل شده که اکنون نیاز است با اجماع نظرات به سمت اتخاذ یک تصمیم منطقی و درست سوق داده شود.

پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۸

هواشناسی برای کدام استان‌ها هشدار سیل صادر کرد؟/ مردم در حاشیه رودخانه‌‌ها اتراق نکنند

سامانه بارشی جدیدی از امروز وارد تعدادی از استان‌های کشور می‌شود که طبق پیش بینی‌ها وقوع روان‌آب را در پی دارد و سازمان هواشناسی در این خصوص هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

مهمترین شایعات فروردین ۱۴۰۱ / از تولید گرد و غبار عمدی تا تفکیک جنسیتی پل‌ها

تولید گرد و غبار عمدی، تفکیک جنسیتی پارک‌ها و پل‌ها، رزرو یک رستوران توسط شهردار سابق و جازدن تصویر فرمانده مدافع حرم به جای قاتل یک روحانی از مهمترین شایعات اولین ماه سال ۱۴۰۱ بود.

سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

مردم بهار چهل‌وپنجم انقلاب را جشن گرفتند/ «از سیستان تا کردستان، جانم فدای ایران»

۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، مردم ایران از جنوبی ترین نقطه کشور تا شمالی ترین نقطه آن، از کردستان تا سیستان‌وبلوچستان، از خراسان تا خوزستان، از هرمزگان تا آذربایجان همگی یک دل و یک صدا به خیابان‌ها آمدند و شعار «جانم فدای ایران»، «مرگ بر آمریکا» و... سر دادند.

شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

ادارات کدام استانها پنجشنبه تعطیل شد؟

افزایش بارش نعمت الهی برف در تعدادی از استان‌های کشور طی روزهای اخیر و چند روز آینده موجب برودت هوا و افت شدید در این استان‌ها شده است و بدین سبب بر اساس تصمیم استانداری ها، برخی ادارات و سازمان، بانک‌ها طی امروز چهارشنبه و فردا پنجشنبه تعطیل شدند. با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی، انتظار می رود روزهای پنج‌شنبه و جمعه سردترین دما را در برخی استان‌های کشور شاهد باشیم.

چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

بازگشت به مدار تولید با همت قوه قضاییه/ ده‌ها هزار کارگر چگونه به شغل قبلی خود بازگشتند؟

صدوربخشنامه‌های متعدد از یک سو، تحریم‌های فزاینده علیه صنعت ایران و عمل نکردن تعدادی از بانک‌ها به تعهدات خود در قبال کارخانه‌ها و صنایع تولیدی باعث آن شده تا تعدادی از این صنایع به مرز تعطیلی و ورشکستگی برسند که با تدبیر مسؤولان قضایی از این تعطیلی‌ها جلوگیری و عده زیادی ازکارگران آن نیز به شغل قبلی خود بازگشتند.

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

مهدویت در طریقت و تشیع

این نوشتار، میزان تأثیر متغیرهای مهاجرت و سلطه فراگیر طریقت‌های صوفیه بر جامعه کردستان را در رشد تشیع در میان کردها تحلیل می‌کند.

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۱

اشتراک حوزه‌های درسی اهل طریقت با شیعیان

این نوشتار، میزان تأثیر متغیرهای مهاجرت و سلطه فراگیر طریقت‌های صوفیه بر جامعه کردستان را در رشد تشیع در میان کردها تحلیل می‌کند.

يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۸

عامل هم‌گرایی میان کردها و مذهب تشیع

این نوشتار، میزان تأثیر متغیرهای مهاجرت و سلطه فراگیر طریقت‌های صوفیه بر جامعه کردستان را در رشد تشیع در میان کردها تحلیل می‌کند.

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۵